The Ascent'i Xbox Game Pass ile Alırsanız DLSS Desteği Olmayacak
The Ascent oyununun geliştiricisi olan Neon Giant'ın kurucu ortağı Tor Frick, Xbox Game Pass ile oyunu oynayacak olan oyuncuların için önemli açıklamalarda bulundu.
Yakın zamanda Neon Giant'ın Kurucu Ortağı ve Yaratıcı Direktörü Tor Frick ile The Ascent'in her ikisi de Steam üzerinden PC versiyonunda bulunan ışın izleme ve NVIDIA DLSS gibi ana teknik özellikleri hakkında konuşmak için bir röportaj gerçekleştirildi.
Yapılan röportaj'da Frick şunları söyledi:
The Ascent biraz özel bir durum, kamera açısının ışın izlemeyi uygulamayı kolaylaştıracağını düşünürdüm, ancak herhangi bir zamanda dünyanın ne kadarını yüklediğimizden dolayı, aslında oldukça fazla ısmarlama uygulamaya ihtiyacımız vardı. Işın izleme, özellikle geometrinin ayıklanması için önemli bir noktaydı, çünkü bizde bunlardan çok var. Bunun için doğru yöntemleri bulmak biraz zamanımızı aldı.
Görsel olarak, hem performans için hem de efekti geliştirebilmek için ek bir görsel kontrol katmanı ile yansımaları değiştirdik. Efektin maksimuma çıkarıldığından emin olmak için yansımaların gücü ve pürüzlülüğü gibi şeyler. Dünyada çok sayıda hareketli nesnemiz ve hareketli gölgelendiricimiz var ve bunu mümkün olduğunca kullanmak istedik. Böylece, ışın izlemeli yansımalar etkinleştirildiğinde, oynanabilir alanın dışında oldukları için yalnızca ışın izleme ile görülebilen yansıyan animasyonlu reklam panolarını göreceksiniz. Sadece bu ek yaşam katmanını dünyaya getirmek için.
DLSS için şu anda 2.1'deyiz, ancak lansman için veya çok kısa bir süre sonra 2.2'ye yükseltmek istiyoruz. Uygulama, Nvidia'daki arkadaşlarımızın desteğiyle çok sorunsuz geçti.
Ancak, The Ascent'i PC'de Game Pass aboneliğiniz üzerinden oynuyorsanız ne ışın izleme ne de NVIDIA DLSS kullanılamıyor gibi görünüyor. Daha kesin olmak gerekirse, NVIDIA DLSS tamamen eksik, ışın izleme etkinleştirilebilir, ancak herhangi bir görsel veya performans farkı yaratmaz.
Bazı Reddit kullanıcıları aslında NVIDIA DLSS dosyalarını oyuna enjekte etmeye çalıştı, ancak Game Pass oyunlarının paketlenmiş yapısı, herhangi bir normal PC oyununda yaptığınız gibi tamir etmeyi neredeyse imkansız hale getiriyor (bu nedenle Game Pass'te modlama hala geride kalıyor) . The Ascent geliştiricilerinin bozuk ışın izlemeyi düzelttiğini ve oyunun bu sürümüne NVIDIA DLSS eklediğini umalım, ancak daha da önemlisi, Microsoft'un hem Game Pass dosyalarına erişilebilirliği iyileştirmesi gerekiyor, böylece PC oyuncuları dosyaları istedikleri gibi özgürce ayarlayabilirler. normal bir Steam başlığı ile olur ve özellik setinin tüm PC sürümlerinde aynı kalmasını sağlar.
Aksi takdirde, Xbox Game Pass şu anda ne kadar iyi olursa olsun, bunun gibi eksik özelliklere sahip hardcore PC oyuncuları için yeterli olmayabilir.