Nintendo Switch, piyasaya sürüldüğü günden beri peynir ekmek gibi satılıyor. Amerika’da elde edilen son dönem raporlarına göre Nintendo Switch, Nintendo Wii’ye oranla %10 daha fazla satıldı.

Açık olarak görülüyor ki henüz konsol teknolojisinin çok başındayız ve ilerleyen yıllarda gelişen teknolojilerle aklımıza daha gelmeyen bir sürü özellik bizleri bekliyor.

Konumuza dönecek olursak Nintendo Switch için hiçbir geliştirici, doğru düzgün bir oyun yayınlamaya yanaşmıyor. Her ne kadar Nintendo geliştiricileri, yeni göz bebeği için oyun üretmeye ikna etmek adına çabalasa da şu ana kadar elle tutulur bir sonuç almışlar gibi gözükmüyor. Peki, oyun üretmenin PlayStation 4 ya da Xbox One’den daha kolay olduğu aşikar olan bu minik dostumuz için geliştiriciler neden desteklerini esirgiyorlar?

Geçtiğimiz günlerde Monolith Productions’un başkan vekili Michael de Plater’in yaptığı açıklamaya göre, Nintendo Switch için henüz bir planları yok.

Bundan birkaç gün öncesinde ise Destiny 2’nin proje yöneticisi Mark Noseworthy’nin yaptığı açıklamada, “Henüz Bungie’nin Switch için bir planı yok.” demişti.

Daha sonra Mark Noseworthy bu açıklamaya ek olarak, “Taşınabilir bir cihaz olmasından ötürü Switch’imi çok seviyorum. Onun sayesinde, zaman zaman stresten uzak rahat nefes alma fırsatı buluyorum; fakat bu koşullarda Switch kullanıcılarını umutlandıracak bir açıklama yapmam son derece yersiz olur; çünkü şuan böyle bir planımız yok. Belki gelecek sene bu konuyu ele alabiliriz. Neden olmasın?” demişti.

Sektörel bir figür olan Michael Pachter’in söylediğine göre, Red Dead Redemption 2’nin Nintendo Switch için uyarlanma ihtimali de bir hayli zayıf.

Şapkamızı önümüze koyup düşünecek olursak Red Dead Redemption 2, Shadow of War ve Destiny, grafik olarak çok üst düzey oyunlar ve Switch için uyarlanmaları bir hayli zor ve Switch’in de PlayStation 4 ya da Xbox One gibi güçlü bir oyun konsolu olmadığını açık yüreklilikle kabul ediyoruz.

Eğer bu amiral gemisi oyunları, ihtimaller arasından çıkartırsak (en azından şimdilik) elimizde Shovel Knight ve Binding of Isaac gibi bağımsız oyunlar kalıyor; ama hepsi gerçekten de bu kadar mı? Genel olarak bağımsız oyunların sisteme uyum sağlaması kolay oluyor ve eminiz ki halihazırda birçok oyunun geliştiricileri de oyunlarını sisteme uyarlamak için çalışıyorlar. Peki ya gelecek olan bağımsız oyunlar?

Bağımsız Geliştiricilerle İlişkiler Ne Durumda?

Öyle görünüyor ki Nintendo, bağımsız oyun geliştiricileri ile de arasını pek iyi tutmuyor.

Nintedo Switch için başarılı videolar hazırlayan Wulff Den isimli kanalın sahibi Youtuber’in yaptığı açıklamada, “Bunca oyunu oynayıp geliştiricilerle görüştükten sonra şunu açıkça söyleyebilirim ki hemen hemen hepsi Nintendo Switch için oyunlar geliştirmek istiyor; fakat Nintendo, işlerini hiç de kolaylaştırıyor gibi görünmüyor.” demişti.

Buna ek olarak, “Nintendo elinde büyük bir pazar payı tutuyor; ancak bunu yaparken de bağımsız oyunlar için çıtayı bir hayli yüksek tutuyor.” demişti.

Şimdi, neden Nintendo Switch için çok bir yol kat edilemediğini anlıyoruz; fakat eğer Nintendo bu kadar da seçici olamayacağı bir alanda bütün kapıları böyle kapatmaya devam ederse bu sürecin sonunda, “elde var sıfır” durumunu yaşamaları da çok uzak bir ihtimal değil. Bu konuda Sony’nin PSN Store’si iyi bir örnek. Arada sırada bazı bozuk yumurtalar çıksa da genel olarak kalite, üç aşağı beş yukarı hep aynı çizgide seyrediyor.

Bazı büyük geliştiricilere bakacak olursak ve açıkça söylemek gerekirse belki de Rockstar, 2K ve hatta Bethesda gibi, sektörün ileri gelen markaları Nintendo Switch’e özel oyunlar geliştirebilirler. Bu Ubisoft’un Child of Light’i gibi, grafik ve içerik açısından daha hafif; ama yine de iyi bir oyun olabilir. Eğer ileriki zamanlarda böyle bir gelişme yaşanırsa bu sadece Nintendo Switch açısından değil, geliştiriciler açısından da büyük bir ekonomik başarı getirir. Önümüzdeki zamanlarda bu konunun nasıl şekilleneceğini hep birlikte göreceğiz.

YORUM YAZMAYA NE DERSİN?

Lütfen yorumunuzu girin!
Lütfen adınızı buraya girin.